התלמיד העני והג'יפ של BMW

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

בשבת סיפר לי חבר טוב שפעם היה לו חייל שביקש ממנו עזרה כספית. כשהגיע לביקור בית הופתע לגלות ג'יפ יוקרתי של BMW ופלזמה ענקית בסלון. הוא שאל את החייל בתמיהה: "אתה בטוח שאתה צריך עזרה כספית? תראה איך אתה חי". ענה לו החייל: "אל תתרגש, תפתח את המקרר שלנו ותראה שהוא ריק. וגם ה-BMW הזאת לא נוסעת לשום מקום כבר חצי שנה. זה הכול זיוף כדי שיחשבו שיש לנו".

לא הטרדתי יותר מדי את מוחי בשאלה מדוע התלמיד הזה מביא בכל בוקר חצי פיתה שלא מספיקה לו ובאופן קבוע מתחיל לקושש לעצמו אוכל, עד שפעם בהפסקה ניגש אליי תלמיד שלי, חבר טוב שלו, ואמר לי בשקט: "נראה לי שיש שם בעיה בבית. הוא כל הזמן אומר לי שהוא רעב".

ונזכרתי שהוזמנתי פעם אחת לחגיגת בר מצווה יוקרתית במיוחד של אחד מהתלמידים שלי: אולם מפואר באופן יוצא דופן, מזנון גורמה, משהו פסיכי לגמרי. הייתי בטוח שהתלמיד בא ממשפחה עשירה, ולכן גם לא הטרדתי יותר מדי את מוחי בשאלה מדוע התלמיד הזה מביא בכל בוקר חצי פיתה שלא מספיקה לו ובאופן קבוע מתחיל לקושש לעצמו אוכל, עד שפעם בהפסקה ניגש אליי תלמיד שלי, חבר טוב שלו, ואמר לי בשקט: "נראה לי שיש שם בעיה בבית. הוא כל הזמן אומר לי שהוא רעב".

התקשרתי לאימא, והיא התחילה לבכות לי בטלפון ולהגיד שהאבא עוד מעט שנה מובטל, וההכנסה שלה ממש לא מספיקה לכלום, וכל ההצגה הזו של הבר מצווה זה רק כי ככה נהוג לעשות אצלם במשפחה, והם נכנסו לחובות מטורפים: "האמת היא שאין לנו שקל, ואני שוברת את הראש בכל פעם מחדש איך לשלוח אוכל לילדים שלנו".

בעקבות השיחה הזאת עירבנו את היועצת. רק אז התחלנו להבין באיזה מחסור התלמיד הזה חי, והכול בזכות הערנות של החבר שלו. התחילו לעזור לתלמיד.

מאז בכל פעם שאני רואה תלמיד שלי שמגיע לבית הספר בג'יפ עצבני אני עדיין מסתכל ובוחן מה בדיוק הוא אוכל בארוחת עשר, כי לך תדע.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה