שליפות

ח"כ איתמר בן גביר

רגע לפני הבחירות איתמר בן גביר מתיישב ועונה על השאלות הקשות: המרחק מאחוז החסימה, הפחד מתורת הרב כהנא והאם יוכל להשפיע מהאופוזיציה

 

 פסילת חברי עוצמה יהודית

"הופתעתי מצד אחד, כי כל מי שקרא את הטיעונים לפסילה הבין שמדובר ברדיפה פוליטית לשמה. מצד שני, באופן שיטתי בית המשפט העליון פועל ללא ריסון ובאג'נדה ברורה, ומספיק לחוש את האווירה בבית המשפט כדי לדעת מה תהיה ההחלטה. מה שכן, לצערי לא הופתעתי שהשופטים שמינתה איילת שקד היו שותפים לפסילה".
ח"כ היבא יזבק
"הרגשתי תחושה קשה מאוד, בעיקר במחשבה על המשפחות השכולות שנאלצו לראות איך חברת כנסת שמהללת את רוצחי ילדיהן מקבלת הכשר מבית המשפט העליון לרוץ לכנסת. אני כואב את כאבן, ואמרתי את זה גם בדיון. הרגשתי שאני חייב לייצג אותן עם כל עם ישראל.

 אין ספק שזה כתם שחור לבית המשפט העליון, לשלטון החוק ולאזרחי ישראל בכלל. אגב, עוצמה יהודית עתרה נגד כל הרשימה המשותפת, ולהפתעתי נציגי ימינה ברחו מהדיון ולא הצביעו על פסילתה.
"בכנסת הקרובה אפעל כדי שהעלבון הזה לא ישוב על עצמו ומהללת השהידים הזו וכל חברי הרשימה שלה לא יוכלו להיבחר לכנסת ישראל".

הפרת ההסכם עם הבית היהודי
"ההתנהלות של מי שמתיימרים להיות מנהיגי הציונות הדתית הייתה תקיעת סכין בגב. לא מדובר בפגיעה באיתמר בן גביר האיש, הם לא פסלו רק אותי אלא פסלו ציבורים שלמים שחשים שאין להם ייצוג. בנט פסל אותי ללא שום סיבה, והרב רפי שיקר לי בפנים עד לרגע האחרון.
"מדובר בבגידה בכל מי שלא מתאים להם. הם לא רוצים את מי שלא בדיוק כמוהם, מי שלא גדל בדיוק באותו בית מדרש שלהם, מי שהכיפה שלו גדולה מדי או פשוט מעז ללכת עם האמת שלו ללא פשרות".
המרחק הרב מאחוז החסימה
"הסיכוי של נתניהו להשיג 61 מנדטים קטן יותר מהסיכוי שלי לעבור את אחוז החסימה, והסיכוי היחיד שתקום ממשלת ימין הוא רק אם אנחנו נעבור.
"אנחנו רואים מגמה חיובית מאוד בסקרי סוף השבוע, וצריך להבין שהמגמה היא של התקדמות אל מעבר לאחוז החסימה, וזה מה שחשוב. יש לנו עוד כמה ימים להמשיך עם המגמה הזאת ולהיכנס עם ארבעה מנדטים. מי שהצביע לנו בפעם שעברה עשה את הדבר הנכון, כי זה היה הסיכוי היחידי להקמת ממשלה. אמרנו את זה וצדקנו. היום כולם מבינים שזה היה הסיכוי היחידי להקמת ממשלה, ולצערי לא שמעו לנו, פעלו נגדנו והלכנו שוב לבחירות.
"ההצבעה לעוצמה יהודית היא הצבעה רציונלית של מי שמביט למציאות הפוליטית בעיניים. כשיהיו עוד ארבעה מנדטים בתמונה כל חלוקת המנדטים תיראה אחרת".

ההפסד בסבב השני
"התחושות היו החמצה גדולה, לא שלנו אישית אלא של מחנה הימין כולו. לאחר שנלחמו בנו והלכו לנו על הראש הפסיד ציבור הימין אפשרות אמיתית להקמת ממשלת ימין. קיוויתי שבימינה יפנימו שחייבים לרוץ יחד בבלוק טכני. לצערי השנאה שלהם כלפינו גדולה הרבה יותר מהרצון שלהם להקים ממשלת ימין".
תורת הרב כהנא
“הרב כהנא, ה' ייקום דמו, הוא מורי ורבי. הוא היה אדם גדול ונפלא. הרב כהנא היה חבר כנסת, היה מנהיג. לא כל חוק שהוא הציע אני אחתום עליו, אבל אני חושב שרוב מצביעי הימין מבינים היום שהרב כהנא צדק בנוגע לעונש מוות למחבלים, צדק במאבק שלו למען יהודי ברית המועצות, צדק במאבק למען יישוב ארץ ישראל. צריך לזכור בסופו של דבר שהרב כהנא נרצח על פעילותו למען עם ישראל וארץ ישראל".
השפעה מהאופוזיציה
"ההפך הוא הנכון. עוצמה יהודית תוכל להשפיע הרבה יותר מכל מפלגה אחרת שמתיימרת להיות ימין. בנט ושקד חששו כל כך להכניס את עוצמה יהודית כי הם ידעו שהיא לא תיתן להם לחבור לשמאל. עוצמה יהודית לא תיתן שבמשמרתה תקום מדינה פלסטינית או יימסרו שטחי ארץ ישראל. מי שלא רצו את עוצמה הבינו שכך יהיה להם קל להשתמש בקולות הימין כדי לאשר בסופו של דבר את מדיניות השמאל.
"אני לא נטורי קרתא, אנחנו מוכנים לשבת בממשלת ימין, אבל יש לנו קווים אדומים אידאולוגיים, ואנחנו נעמוד עליהם למען הציבור הגדול שתומך בנו".
ריצה נוספת
"הדבר הכי נוח לי אישית הוא להמשיך בעבודתי במשרד עריכת הדין שלי, אבל אעשה כל מה שאוכל למען עם ישראל ולמען הציבור שבחר בי. עוצמה יהודית היא לא רק איתמר בן גביר, מדובר בציבור גדול שמאמין באידאולוגיה שאין לה ייצוג בשום מפלגה אחרת.
“מדובר בציבור שלא מוכן לקבל ממשלה שמשלמת פרוטקשן לחמאס, לקבל ירי בלתי פוסק על תושבי הדרום, לקבל ויתור על שטחי ארץ ישראל בשם תוכנית ההרגעה או הצבעה בקבינט על בנייה פלסטינית בשטחי C. אם כל מי שנאמן לאידאולוגיה שעוצמה יהודית מייצגת יצביע לה, נקבל גם חמישה מנדטים".

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה