שליפות

ללי דרעי | אשת תקשורת וקידום מדיניות

כלכלה חופשית:
הפתרון היחיד ליוקר המחיה, אם היא מסוגלת גם לראות בעיני רוחה גם את החלש. אל לנו לאמץ באופן טוטאלי תיאוריות הבאות אלינו מהניכר. השמרנות האמריקאית ותיאוריות כלכלת השוק של המערב הם פרי מבורך של שנים של מחקר וניסיון אבל גם ליהדות יש מה לומר בנושא.

אלעד הומינר

אלעד הומינר

ללי דרעי | אשת תקשורת וקידום מדיניות

אימא
עמוד התווך של המשפחה המורחבת שלנו. הסבתא האולטימטיבית. יודעת להכיל את כל הסיפורים, המורכבויות והעמדות סביב שולחן אחד. חכמות נשים בנתה ביתה.
אבא
החברותא הקבועה הראשונה (והיחידה שלי עד כה…). תמיד שוחה נגד הזרם ומאתגר את עצמו – ואיתנו – איטלקטואלית. לא מפחד משאלות. מהפכן ושמרן, בו בעת. לימד אותי לסרב להכניס אנשים בתוך מגירות ומגזרים. לימד אותי את אהבת העם, התורה והארץ.
החצי השני
חיים שלי, תרתי משמע. מאזן אותי בכל רגע ורגע, יודע להכיל, מעמיק. קשור בכל נימי נפשו למסורת אבותיו. מעודד אותי בשליחות הציבורית שלי ויודע גם להגיד לי לעצור, כשאני מגזימה – וזה קורה די הרבה.
המשפחה
המנוע של החיים. בעיניי, יהדות היא קודם כל משפחה. הפכנו השנה לסבא וסבתא, ועצם הידיעה ששני אנשים שעלו לבד לארץ בגיל מוקדם, הצליחו להביא לעולם שושלת של צברים, היא הגאווה הכי גדולה שלנו.
צרפת
תחנה זמנית בין תוניס לישראל. תמיד ידעתי שזה לא המקום הטבעי שלי. למדתי שם את תרבות הויכוח, את הכבוד למילה הכתובה. שם, בצרפת, היינו פשוט ״יהודים״ וזה הספיק לנו. זה משהו שאני מאחלת לנו כעם, פה בארץ-ישראל.
תוניס
מקום אליו אני מתגעגעת, למרות שמעולם לא הייתי שם. ערש הילדות, דרך סיפורים, דרך שמחת חיים, וחכמת הלב של הרבנים שהנהיגו את הקהילה. חבל לי מאוד שבארץ, המסורת של יהדות ספרד והמזרח צומצמה לפולקלור ושהילדים של כולנו לא זוכים ללמוד מספיק את אוצרות החכמה, הבינה והדעת שהיו שם.
עלי
לעלי עברנו ב-2005, בימים של גירוש גוש קטיף. חיפשנו יישוב ללא ועדת קבלה, שמבין שלכתחילה יש מקום לכולם ביהודה ושומרון. אם רוצים מיליון תושבים ביו״ש, זה המודל שצריך לאמץ.
מועצת יש״ע
העבודה הראשונה שלי בארץ היה בביטאון של מועצת יש״ע, נקודה ז״ל. בשנה האחרונה, הייתה לי ביקורת נוקבת על ההנהגה שלה, אך זו הייתה ביקורת שנבעה מאהבה גדולה למפעל ההתיישבות ולגורל שלו.
ירושלים
אורו של עולם. אין עוד מקום שמסוגל להוציא ממני דמעות של התרגשות כמו העיר הזאת.
ריבונות
צו השעה. הייתי מתחילה, קודם כל, בהחלת החוק הישראלי במלואו עלינו, התושבים. התלות שלנו במנהל האזרחי ובצבא כריבון היא בעיניי חרפה. מנסים להפחיד אותו עם הדחליל של מדינה דו-לאומית למרות שכל בר דעת מבין שיש אין ספור אפשרויות אחרות בדרך, שלא כוללות אזרוח של הפלסטינים.
חזרה בתשובה
הוריי חזרו בתשובה כאשר הייתי בת שנתיים. מאז, השלמנו את החזרה בתשובה כאשר שבנו לארץ אבותינו.
צה״ל
זכיתי ושלושת הבנים הגדולים שלנו שירתו ומשרתים ביחידות קרביות: מג״ב, גולני וכפיר. הבכור גם נפצע בפעילות מבצעית. הייתי מכבסת את המדים שלהם, ומודה על הזכות שלנו, כעם, להגן על עצמנו.
תקשורת ימין
הקריאה של אורי אורבך ז״ל, ״הטובים לתקשורת״, חלחלה היטב, אך לצערי, לא הצליחה לבצע שינוי מספיק מהותי בנוף התקשורת הישראלי. ב״ה, בשנים האחרונות, עם הקמת ערוץ 14, ובעיקר עם הפריחה של הרשתות החברתיות, הציבור יכול לדעת את האמת, מבלי שמעצבי התודעה מהשמאל ילעסו את המידע בשבילו.
הפטריוטים
תוכנית טלוויזיה שהפכה למדורת השבט עבור מאות אלפי ישראלים. אין יום בו אנשים לא עוצרים אותי ברחוב ואומרים שערוץ 14 בכלל, והפטריוטים בפרט, הבהירו להם כמה הימין חכם, צודק, ונוקב.
121 מנוע לשינוי חברתי
העמותה בה למדתי מהי עבודת מדיניות ואיך ניתן להשתמש בפוליטיקה כדי לעשות טוב בעולם הזה.
משקפיים
היו איתי מגיל 7 ועד גיל 47. השנה עברתי ניתוח שמאפשר לי לראות החיים בבהירות, בשכבי, בקומי, ובלכתי בדרך.
המגזר הסרוג
נתינה, אידאולוגיה, חזון. אבל המגזר הסרוג הוא גם המגזר המתוסבך ביותר עם עצמו שניתן לדמיין. שילוב נדיר של שיגעון גדלות יחד עם רגשי נחיתות.
פוליטיקה
נולדתי לתוכה ואני משתלבת בה הלכה למעשה בשנים האחרונות. הפוליטיקאים הימנים הבינו – באיחור – עד כמה הם נתנו למערכת המשפט לנהל את המדינה במקומם בשנים האחרונות נפעל לתקן את העיוות המשווע הזה ולהחזיר את השלטון לריבון, העם, דרך נבחריו.
כלכלה חופשית
הפתרון היחיד ליוקר המחיה, אם היא מסוגלת גם לראות בעיני רוחה גם את החלש. אל לנו לאמץ באופן טוטאלי תיאוריות הבאות אלינו מהניכר. השמרנות האמריקאית ותיאוריות כלכלת השוק של המערב הם פרי מבורך של שנים של מחקר וניסיון אבל גם ליהדות יש מה לומר בנושא.
הליכוד
המפלגה שלי מאז 1998, בה מצאתי את השילוב שחיפשתי בין כל חלקי העם. הפעם, לא נבחרתי בפריימריז למקום ריאלי, אבל אין דבר העומד בפני הרצון.
מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית
יואילו נא בן-גביר וסמוטריץ׳, ישימו בצד את המחלוקות ואת האגו, ויתאחדו סוף סוף! אם אחד מהם לא עובר את אחוז החסימה, מדינת היהודים בסכנה ממשית.
הרב מאזוז
בעלי למד בכסא רחמים כאשר עלה לארץ. מפעל אדיר של תורה ספרדית גאה בעצמה, עמוקה מני ים, שמטפח תלמידי חכמים ענקיים.
נפתלי בנט
מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. שיגעון גדלות שהוליך אותנו כמעט לתהום. בגלל התקדים שהוא יצר, כל ראש מפלגה קיקיונית מרגיש שהוא יכול לדרוש את ראשות הממשלה.
יאיר לפיד
חבל שלא נשאר לעבוד בעיתונות.
בנימין נתניהו
אני ביביסטית גאה. נתניהו חי את השליחות שלו דרך הפריזמה של ההיסטוריה. הוא אמנם אמון על ההווה, אבל כל מעשיו הם תוצאה של הסתכלות על העבר שלנו ואל העתיד. שלושת המרכיבים של המודוס אופרנדי שלו – כלכלה חזקה, צבא חזק וקשרים דיפלומטיים חזקים – הם עמודי התווך של העוצמה שלנו.

שיר שמרגש אותך? 

אמן על הילדים, של חנן בן ארי.

מקום שאתה חוזר אליו בטבע?

חורשת טל.

הספר האחרון שקראת?

׳למה אתה מצביע ימין ומקבל שמאל׳, של ארז תשמור.

שבת בשבילך

שלווה, צחוקים בארוחות, פיוטים, קידוש אצל ההורים.
איך אתה קובע עיתים לתורה

משתדלת לקרוא כל שבת את שיעורה של הרבנית ימימה מזרחי ושל הרב זקס זצ"ל. במשך השבוע, מאזינה באוטו לשיעורים של הרב אורי שרקי ושל הרב אלישע וישלצקי זצ"ל. 

שאיפה עתידית
להיות עבד לעם קדוש בארץ הקודש, קודם בכנסת, ואז בממשלה, בע״ה.

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה