היזהרו מתלמידים מאתגרים שמהם ייצא שידוך

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

היא סיפרה לי שאיך שהוא סיים לדבר היא הרגישה שהיא חוטפת התקף לב. מאיפה זה בכלל
הגיע לה הבקשה הזו. תמיד הקפידה למתוח קו אדום וברור בין החיים הפרטים שלה לתפקידה כמחנכת ועכשיו הכול התערבב לה לגמרי

מיכל (גיבורת המקרה, הסכימה לפרסום המקרה, אבל ביקשה במייל שכתבה לי שאכתוב אותה תחת שם בדוי), המחנכת של כיתה ו' סיפרה לי שהיא לא חשדה בכלום כאשר אחד התלמידים החלשים שלה, שאל אותה אם היא תוכל לדבר איתו בהספקה. מיכל הסכימה וחשבה שהתלמיד הזה הולך לדבר איתה על המבחן שאמור להיות בסוף השבוע. בטח יבקש דחייה או יסביר לה שלא הספיק ללמוד. היא כבר הכינה את התשובה שרצתה לומר לו מראש. אלא שאז הוא הדהים אותה ואמר לה: "יש לי אח גדול רווק וחשבתי שאולי הוא יוכל להתאים לך?". היא סיפרה לי שאיך שהוא סיים לדבר היא הרגישה שהיא חוטפת התקף לב. מאיפה זה בכלל הגיע לה הבקשה הזו. תמיד הקפידה למתוח קו אדום וברור בין החיים הפרטים שלה לתפקידה כמחנכת ועכשיו הכול התערבב לה לגמרי. היא שאלה את המחנך בכיתה המקבילה מה לעשות: "קודם כל אני לא מכירה בכלל את האח הגדול הזה שלו, ואם זה בכלל לא קשור? ודבר שני, אם זה כן קשור, מה אני אמורה לעשות? לקבל את ההצעה ולהתחיל לצאת לדייט עם האח הגדול של התלמיד שלי? זה הגיוני? זה בכלל אתי? ואם זה יצליח היא איך היא אמורה בדיוק להתייחס לתלמיד שיהפוך לגיס החדש שלה?"
נשמע כמו יותר מדי כאב ראש. היא שאלה את המורה המקבילה מה הוא מציע. המחנך בכיתה המקבילה אמר לה שבדרך כלל הוא היה מייעץ לה לסרב להצעה כי היא באמת יותר מדי מעורבבת בין המקצוע לחיים האישיים אבל מצד שני היא רווקה בת 38 והיא לא סובלת מעודף הצעות. בגלל זה כדאי לשקול טוב לפני שמסרבים להצעות קשורות, ובתור התחלה, שתתן לו לבדוק את העניין. הוא בדק והגיע עם המידע הרלוונטי וזה נראה מאוד קשור. עכשיו היא באמת הייתה בכאב ראש – מה לעשות? היא ביקשה בשיחת הטלפון הראשונה מהאח הגדול שישמור על דיסקרטיות ושלא יגיד לאח שלו הקטן שהם בכלל יוצאים ובמידה וזה ימשיך ויהיה רציני, אז הם יחליטו אם לספר.
מיכל החליטה לצאת לדייט הראשון עם האח. בפגישה הראשונה היא הוקסמה ממנו. מפה לשם הם יצאו כבר חודשיים והתלמיד שלה, האח הקטן לא יודע כלום מהעניין. כעבור שלושה חודשים החליטו שזה מספיק רציני בשביל לפזר מידע ולספר לתלמיד שלה (בהתחלה הוא התעניין לדעת מה הולך ואח שלו ערבב אותו וגרם לו להבין שאין כאן סיכוי של ממש) שהם הולכים להתחתן.
כל בית הספר וצוות המורים היו בהלם מוחלט כאשר הם שמעו מי היה השדכן של מיכל: התלמיד המאתגר שלה. מיכל בעצמה אמרה שכשקיבלה עליו מידע בתחילת השנה, הבינה כמה שהוא הולך לאתגר אותה. בשום שלב לא העזה לחלום אפילו שהגאולה הפרטית שלה תגיע דווקא מהתלמיד הזה (ההצעה שלו הייתה הראשונה אי פעם שקיבלה בבית הספר הזה), שאולי הוא מתקשה בלימודים, אבל הוכיח שיש לו לב ענק ואינטואיציה חדה ובריאה בשביל לשדך את אח הגדול שלו למחנכת.
השבוע חל יום הנישואים השלישי של מיכל ובעלה ובשל כך כתבה לי מיכל את המכתב.

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה