מה נותנים לבר מצווה

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

ואז בוקר אחד הוא חזר מבית הספר עם פנים מאושרות והגיש לנו את ההזמנה שהילד שאמור לחגוג לפניו (והיינו בטוחים שיעשה אירוע מפואר) חילק לו ולחברים שלו לכיתה והתברר לנו שהאירוע היוקרתי של הבר מצווה שלו יתקיים ב… אולם השמחות של בית הכנסת.

השבוע קיבלתי את המייל הבא: “שלום אבינועם, אני עוקב אחרי המדור שלך בעלון 'גילוי דעת' ורוצה לספר לך על אירוע מרגש שקרה לילד שלי בכיתה: אנחנו מגיעים מבית שלא חסר בו שום דבר ותמיד היה אוכל חם לילדים, בגדים וקורת גג. ובכל זאת התיעדוף הכספי שלנו הלך על הדברים שחשובים בעינינו: במקום מסך פלזמה ענק במרכז הסלון, השקענו את הכסף בשיעורים פרטיים. אבל ידענו שנושא הבר מצווה הוא עקב אכילס שיהיה לנו קשה להתמודד עמו: הילד שלנו לומד בבית ספר שחלק מהתלמידים שלומדים איתו מגיעים ממשפחות מבוססות.  
ידענו שלא משנה כמה נחסוך וננסה להפריש לטובת עניין הבר מצווה לא נוכל באמת לערוך אירוע במימדים שהמשפחות הללו הולכות להפיק: אולם יוקרתי, בר בוטיק, דיג'יי, צלם, אפקטים מיוחדים, זה היה גדול עלינו. כשדיברנו עם הילד שלנו על סדרי עדיפויות בחיים ועל כך שיתכונן לזה שהאירוע שלו לא יהיה ככל הנראה נוצץ כמו האירוע של החבר שלו שנמצא לפניו ברשימה ומגיע ממשפחה מבוססת, הוא הבין אותנו אבל ראינו כמה שהדבר מצער אותו עד כדי כך שאמר לנו: "אולי פשוט נבטל את עניין חגיגת בר המצווה ונסתפק בעלייה לתורה בשבת וזהו”? הלב שלנו התפוצץ מבפנים. ראינו אותו בצערו וכל כך כאב לנו. האם זו התחושה שהוא אמור לקבל?
ואז בוקר אחד הוא חזר מבית הספר עם פנים מאושרות והגיש לנו את ההזמנה שהילד שאמור לחגוג לפניו (והיינו בטוחים שיעשה אירוע מפואר) חילק לו ולחברים שלו לכיתה והתברר לנו שהאירוע היוקרתי של הבר מצווה שלו יתקיים ב… אולם השמחות של בית הכנסת. משפחה שיש לה מפעל פרטי בירושלים ויכולה להרשות לעצמה כל כך הרבה והם החליטו בסופו של דבר לערוך את האירוע באופן צנוע וסולידי. נרגש כולי התקשרתי לאבא של אותו תלמיד ורציתי למסור לו את הכרת תודתי לכך שהוא לא בחר לעשות אירוע גרנדיוזי שלאחריו האירוע של הילד שלנו יחוויר. הוא ענה לי:"המתנה הכי גדולה שיכולנו להעניק לילד שלנו היא הרגישות לכך שיש עוד נערים שצריכים לחגוג את הבר מצווה שלהם ולא בטוח שההורים שלהם יוכלו להרשות לעצמם להפיק אירוע יוקרתי כל כך כמו שאנחנו עשינו". הלוואי על כל ההורים רגישות כזו. יהונתן מ".
עברתי על המייל הזה שוב ושוב וכל כך רציתי שהוא יגיע לכמה שיותר הורים בשביל שגם הם יקבלו קצת מחכמת החיים הנהדרת הזו של ההורים המיוחדים הללו. הורים שיכלו לקנות לילד שלהם כמעט הכול ובכל זאת העדיפו להעניק לו את מתנת הרגישות והסולידריות החברתית. הלוואי.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה