שליפות

שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל

בית אל הוכיחה שהסולם אכן מגיע השמימה. עתודות הקרקע במדינה הולכות ואוזלות, ואם רוצים שיגיעו מיליון תושבים ליו״ש אז אין ברירה, צריך לבנות לגובה. בבית אל החליטו להיות החלוצים בעניין הזה בקרב היישובים, ו- 300 יח״ד המפורסמות נבנו לגובה ע״י חברות בנייה שעובדות בסטנדרטים גבוהים.

אלעד הומינר

אלעד הומינר

שי אלון | ראש המועצה המקומית בית אל

אבא
טוב לב בצורה יוצאת דופן, אוהב לעזור ותמיד רואה רק את הטוב. אוהב כל אדם באשר הוא.
אימא
לביאה אמיתית, גידלה שישה ילדים במסירות אינסופית, כולם שירתו ביחידות קרביות. עקרת בית למופת, רק כשבן הזקונים גדל היא יצאה לעבוד. תמיד היה בבית אוכל חם ומטעמים, הכול מעשי ידיה.
החצי השני
אושרת, עמוד התווך של הבית, מנהלת את הבית ביד רמה תוך כדי עבודה במשרה מלאה כבנקאית כבר שנים רבות. היא הכוח המניע, משחררת אותי לטובת העשייה הציבורית ומגדלת במסירות את שמונת ילדינו. מודל לחיקוי לילדים ופשוט אימא טובה.
בית אל
בירת בנימין. אנשים טובים שהקימו מפעל חלוצי שהצליח ובגדול. מקום שמגשים את החלום של יעקב אבינו במלוא מובן המילה. שילוב של חיבור לחברה הישראלית ושל חיבור לתורה ללא פשרות. מקום עם המון חסד ונתינה, מבית אל יצאו מספר גרעינים תורניים, ביניהם – רמלה, הוד השרון ותל אביב.
מועצת יש״ע
הבית שלי מזה תשע שנים, מאז שנכנסתי לתפקיד. חבורה איכותית של ראשי רשויות אמיצים ומסורים שבאו לשנות את המציאות וגם מצליחים לעשות זאת. מרגיש כבוד גדול להיות חלק מהחבורה המופלאה הזו.
דוד אלחייני
ראש מועצה בחסד עליון שתרם רבות למפעל ההתיישבות בכלל ולבקעת הירדן בפרט. הצליח מאוד בכל שנות כהונתו. צריך לסיים את תפקידו כיו"ר מועצת ישע בעת הזו.
נפתלי בנט
עשה עלינו סיבוב, על הציונות הדתית ועל ההתיישבות. קיבל את התמיכה שלו מההתיישבות ואז הפך את עורו ושכח את צור מחצבתו. אני מייחל שממשלתו תיפול במהרה ושהוא יחזור לעיסוקיו האחרים שקדמו לפוליטיקה. הפך משליח ציבור לשליח עצמו.
בנימין נתניהו
חכם, אסטרטג ורואה למרחקים. מנהיג דגול, מהשורה הראשונה של מנהיגי העולם. עוד יספרו עליו רבות בהיסטוריה של עם ישראל. תרם תרומה חסרת תקדים למדינת ישראל ולאורך כל כהונתו ידע לשמור על האינטרסים שלה ברמה הבינלאומית.
מרב מיכאלי
בתור שרת התחבורה היא פעלה כפי שציפו ממנה – מחקה את כל המתיישבים ואת ההתיישבות ולא רצתה להיפגש איתי ועם חבריי ראשי הרשויות ביו״ש, וכל זה במה שמכונה 'ממשלת הריפוי'. היא כנראה לא עודכנה שבמלחמת ששת הימים שוחררה ירושלים, ועימה יישובים רבים כמו בית-אל וחברון. יו״ש לא מופיעים במפה שלה.
כבישים ותשתיות ביו״ש
לצערי רמת התשתיות ירודה ביותר, יש פה כבישים מסוכנים מאוד. אם ניקח לדוגמה את כביש הגישה לבית אל – הוא אינו בטיחותי ואינו תואם לנפח התנועה שהלך וגדל עם השנים, בפרט לאחר שפתחו כבישים מסוימים באזורנו לתנועת פלסטינים. במשך שנים רבות לא הושקעו משאבים בחבל הארץ המדהים הזה, וזה נבע מתפיסה שעוד שנייה סוגרים את מפעל ההתיישבות אז חבל להשקיע. הדבר מחייב תיקון משמעותי. לראשונה יש תוכנית אב ביו״ש שהוכנה לפני כשנה, אבל זה תקוע כי השרה לא רוצה לקדם את זה.
שכונת האולפנה
מעשה אווילי ומיותר. הרסו בניינים בלב שכונה פורחת, אף פלסטיני לא הרוויח מזה. או כמו שהיטיב לנסח זאת היועמ״ש לשעבר, יהודה וינשטיין, באיחור של כמה שנים טובות: ״היה עלינו לפצות את הפלסטינים בעלי הקרקע ולא להרוס את הבתים״.
ממצאים ארכיאולוגיים בבית אל
יש כאן היסטוריה למכביר – אתר חלום יעקב, היכן שלפי המסורת חלם יעקב את חלומו המפורסם מלפני כ- 3800 שנה, וכן בשנים האחרונות בעיצומן של עבודות בניית שכונת ה-300 התגלתה עיר יהודית משיבת ציון ועד בית שני. התגלו בה מאות ממצאים מרתקים וביניהם: מקווה, קולמבריום, בתי בד, שולחן שנמצא לו דומה ברובע ההרודיני בירושלים, מטבעות, ואפילו קוביית משחק. הממצאים הללו ששימשו יהודים מלפני אלפי שנים מעידים על חיבור מדהים של בית אל לשרשרת הדורות.
בנייה לגובה
בית אל הוכיחה שהסולם אכן מגיע השמימה. עתודות הקרקע במדינה הולכות ואוזלות, ואם רוצים שיגיעו מיליון תושבים ליו״ש אז אין ברירה, צריך לבנות לגובה. בבית אל החליטו להיות החלוצים בעניין הזה בקרב היישובים, ו- 300 יח״ד המפורסמות נבנו לגובה ע״י חברות בנייה שעובדות בסטנדרטים גבוהים. אגב, בימים הקרובים ייכנסו התושבים הראשונים לדירות בשלב א. מרבית הדירות נמכרו 'על הנייר', אז מסתבר שיש הרבה פרמטרים אחרים מלבד בית קרקע שמושכים תושבים למקום, ואלה מערכת חינוך ברמה גבוהה, אוכלוסייה איכותית, קהילתיות וכן שירותים לתושב ברמה גבוהה כמו: פעילויות בלתי פורמליות, חוגים, אירועי תרבות והכול במחירים מסובסדים.
350 יח״ד
לא, אל תתבלבלו עם ה- 300 יח״ד. כאן מדובר על 350 יחידות שעתידות להיבנות בשטח שעליו נמצא כיום בסיס חטמ״ר בנימין. הממשלה בזמנו הקצתה שטח להעתקת הבסיס כדי לפנות אותו לבנייה, כל התוכניות אושרו אבל בינתיים העתקת הבסיס מתעכבת כיוון שלא הוקצה תקציב לכך, אני מאוד מקווה שיימצא הפתרון בהקדם כדי שנוכל לבנות עוד שכונה לתפארת בבית אל.
חוק תקנות יו״ש
החוק חשוב להתיישבות אבל העניין נופח. השתמשו בו לצרכים פוליטיים והפכו אותו לחלק מהקמפיין של מפלגת 'תקווה חדשה'. פניתי לחברי האופוזיציה ואמרתי להם שחשוב יותר להציל אותנו מהממשלה ההזויה הזאת. החיבור בין עם ישראל לבין ההתיישבות חזק מאוד, אנחנו נעשה הכול כדי לשמור על הקשר הזה ולא ניתן שינתקו את שני הדברים.
המשילות בנגב
מציאות הזויה. מדינת ישראל חייבת להתעורר ויפה שעה אחת קודם. אם לא נתפכח זה יחדור גם לתוך הערים. דה פקטו, כיום קבלנים לא יכול לעבוד ללא דמי חסות. ■

שי אלון | ראש המועצה המקומית בית אל ובנימין נתניהו

שיר שמרגש אותך? 

'אורות' של אברהם טל. 
מקום שאתה חוזר אליו בטבע

אין על הצפון שלנו. בעיקר אוהב מאוד לטייל עם המשפחה בנחלי הצפון.

הספר האחרון שקראת?

'סיפורה של הפוליטיקה הישראלית' של עמית סגל. 

שבת בשבילך

להחליף כוחות, להטעין את המצברים וכן, גם להשלים שעות שינה. כמובן שולחן שבת עם המשפחה, משלימים פערים שצברנו במהלך השבוע. 

איך אתה קובע עיתים לתורה

מאוד מחובר למפעל הדף היומי, אני בסבב השלישי שלו. מה שלא הספקתי במשך השבוע, משלים בשבת. דבר שהציל לי את החיים. 

שאיפה עתידית

להיות שליח ציבור נאמן לעם ישראל. מאוד אוהב את מה שאני עושה.

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה