טיולים

אלפים יטיילו בסוכות במזבח יהושע

רגע לפני הרס המזבח נוצר מודל תלת מימד של המזבח המוכיח: ההרס במזבח יהושע גדול מששיערו. יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון: "התשובה היא לבוא לטייל באתרים ההיסטורים של העם שלנו ולשמור עליהם ברגליים"

גריסת האבנים העתיקות מסביב למזבח יהוושע ע"י הרשות הפלסטינית זיעזעו מדינה שלמה. כעת רגע לפני סוכות תקיים תיירות שומרון סיורים מודרכים למקום, והיא מגלה: בשנת 2019 לפני ההרס של האבנים, בנה צוות מחשוב מודל תלת מימד מקצועי ברזולוציה גבוהה, לבקשת תיירות שומרון, המאפשר לראות כל אבן על המזבח כולל כיתובים עליו. המודל ישמש כמקור מחקר לארכיאולוגים.
כעת מתברר כי ההרס במזבח יהושע וגריסת חלקים מהאתר הפולחני שנעשה ע"י הרשות הפלסטינית בכדי לבנות, לדבריהם, כביש מהכפר עצירה א שמליה לשכם, רחב הרבה יותר מששיערו.
תיירות שומרון תקיים יחד עם מרכז סיור ולימוד שומרון סיורים מודרכים למזבח יהשע מה שיאפשר למי שעדיין לא זכה, לראות את מזבח יהושע – אתר ארכיאולוגי והיסטורי מהחשובים והמרשימים בישראל.
"אני מזמין את עם ישראל לבוא להנות מהנופים הירוקים של השומרון", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "ובעיקר מהאתרים ההיסטוריים הפרושים בכל השומרון שהם כולם עדות חיה לעבר המפואר של עם ישראל בארצו. מזבח יהושע הוא אתר בעל חשיבות עצומה, השריד הכמעט היחיד, ובוודאי המשמעותי, מתקופת ההתנחלות בימי יהושע בן נון. המזבח נחשף על ידי פרופ' אדם זרטל כמעט במלואו, ובכל יום שבו מדינת ישראל לא מגדרת ומגנה על המקום אנחנו מאבדים פיסה נוספת מההיסטוריה שלנו".
לדברי שוקי לוין, מי שליווה את פרופ' אדם זרטל בהיותו קב"ט המועצה, בתקופה שחפר במקום, מודל התלת מימד מוכיח בוודאות כי הנזק שנעשה לאתר על ידי הרשות הפלסטינית בחודש פברואר האחרון חמור הרבה יותר מששיערו. לדבריו: "גל אבנים שהיה במקום ונגרס כולו כיסה על ממצאים ארכיאולוגים שלעולם לא נדע מה היו".
תיירות שומרון תקיים במהלך חול המועד סוכות שלל אירועים, בין השאר: פסטיבל במרפסת של המדינה, סיורים מודרכים בנחל קנה, סיורים מומחזים בגן הלאומי הר גריזים יחד עם רשות הטבע והגנים וסדנאות קדרות ונפחות בגן הלאומי שומרון העתיקה. היקבים המעיינות האטרקציות והצימרים יהיו פתוחים לקהל הרחב. כל הפרטים באתר תיירות שומרון ובפייסבוק.

עוד במדור זה

מטיילים בפסח תשפ"ג

מטיילים בפסח תשפ"ג

סוכות שמח בשומרון חקלאות ומורשת בצפון הגולןבהדרכת מרכז סיור ולימוד…
סוכות בסבסטיה, סוכות בחברון ובכותל

סוכות בסבסטיה, סוכות בחברון ובכותל

צעדת השומרון חוזרת: לכבוד 55 שנה לשחרור השומרון, במועצה האזורית…
סוכות בשומרון

סוכות בשומרון

סוכות שמח בשומרון צעדת השומרוןמתי: יום שלישי 11/10 ט״ז תשרי…
מטיילים בפסח

מטיילים בפסח

נחל "ואחיתה", מסלול למיטבי לכת באורך של 15 ק"מ מאתגרים…
יקבים, נופים ונקבת מים

יקבים, נופים ונקבת מים

טבילת בוקר והליכה בנקבת מים עתיקה עין כפיר | צילום:…
כך הפך השומרון לממלכת תיירות

כך הפך השומרון לממלכת תיירות

המשושה – חוות גלעד רגע לפני סוכות, חג הטיולים הבלתי…
Scroll to Top
גלילה למעלה