זוגיות ומשפחה בטבע שלנו

לאחר כל שעות הניקיון לקראת החג ולאחר כל מסע הקניות וההוצאות הכספיות הלא מבוטלות שבהם כנראה היו בין השאר גם מצבי רוח ותגובות לא נעימות בין בני המשפחה, כדאי לנצל את חול המועד לזמן איכות זוגי ומשפחתי, וזמן כזה יכול לבוא ביטוי מושלם בטיולים.לאחר כל שעות הניקיון לקראת החג ולאחר כל מסע הקניות וההוצאות הכספיות הלא מבוטלות שבהם כנראה היו בין השאר גם מצבי רוח ותגובות לא נעימות בין בני המשפחה, כדאי לנצל את חול המועד לזמן איכות זוגי ומשפחתי, וזמן כזה יכול לבוא ביטוי מושלם בטיולים.

 

 

חשוב לשמור על כמה כללים כדי לוודא שהטיול אכן יהיה זמן איכות:

1. תיאום ציפיות – כל אחד אוהב את הטיול קצת אחרת, וזה בסדר. האחד רוצה טיול של תרבות ומוזאונים, והשני – טיול נוף. האחד אוהב טיול באיזי, והשני – לרוץ ממקום למקום. האחד אוהב לראות אתרים, והשני – קניות ומזכרות. דברו במשפחה על מה הולכים לעשות ומה הולכים לראות וכיצד משלבים את רצונות כולם (רובם) בסגנונות המסלולים, האטרקציות או הקניות.

2. הכינו רשימת ציוד – שתפו את כל חברי המשפחה ברשימת הציוד הנדרשת. הטילו אחריות על הילדים לארגן את החפצים ואת המשחקים השונים העולים בדיון המשפחתי. המטרה היא שהאחד יזכיר לשני מה לקחת. ארגון יחד יוצר אחריות משותפת של כולם על הציוד הנדרש. אין אשמים אם שכחנו, כי כולנו שכחנו.

3. הכינו את האוכל מראש – הפסח, לפחות לחלק מעדות ישראל, אינו זמן המשופע במאכלי גורמה. כדאי שהתפריט והאוכל יהיו מוכנים מראש (בעיקר אם הולכים על מנגל: לקנות, להפשיר, לתבל מראש). ההכנה מראש מעקרת את ההסתמכות בבוקר על המכולת הפתוחה בשכונה או על הסופר שנעצור ונקנה בו בדרך, ואולי בטעות “לא יישאר מה שרצינו”. 

4. סבלנות, סבלנות ועוד קצת סבלנות – יש שתי עובדות יסוד: אחת – אנו מדינה קטנה; שתיים – כל עם ישראל בחופש. בשל כך חובה להתאזר בהמון סבלנות ולדעת שבכל מקום שאליו נגיע יהיו איתנו גם המוני בית ישראל. היכולת שלנו כהורים להכיל את ההמון המטייל לצידנו תשרה אווירה נעימה על ילדינו גם אם יהיה (קצת) צפוף.

הכי חשוב לצאת וליהנות. נצרו את רגעי הקסם הזוגיים והמשפחתיים (כדאי שיהיו מכל אחד מהם). הורים, דברו ביניכם על עצמכם ועל משפחתכם! משפחה, דברו ביניכם ושחקו יחד, כי זו הדינמיקה המשפחתית שתרצו לנצור. 

כתבות נוספות באותה קטגוריה

תנוך אוזן

מעשה בעגיל: לאחד מתלמידי החכמים הגדולים של ימינו הייתה בת, שהגיעה לגיל בת מצוה וביקשה

קרא עוד »

שליפות

אבא מאיר. איש תורה ועבודה אולטימטיבי. חלק מזיכרונות הילדות שלי כוללים אבא שנרדם על הגמרא

קרא עוד »

דת האקלים

ידיעה קטנה שנחבאה השבוע בעמודים הצדדיים בעיתון, סיפרה כי פעילת האקלים השוודית, גרטה ת׳ונברג, מחקה

קרא עוד »

שליפות

אבא הרב משה סעדון. איש אמת, צדקה וישר כסרגל, רב קהילה ומנהיג. לימד אותי שאין

קרא עוד »
הרב אביהד גדוט

שליפות

אבאעלה כילד מהודו (קוצ׳ין). צנחן, חקלאי, ממייסדי שדמות מחולה בבקעה, שם גדלתי. בשנים האחרונות סיעודי

קרא עוד »

טאבום

בתקופה האחרונה יש טרנד שצץ בכל פינה – הפודטראק, ואם תרצוצ גם עגלות הקפה. קחו

קרא עוד »
Scroll to Top
גלילה למעלה