טיפים לקראת קבלה לישיבות, לתיכונים ולאולפנות

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

רגע לפני שעונת הרישומים לישיבות התיכוניות נפתחת: אבינעם הרש נותן עשרה טיפים להורים

1.קודם כול פרופורציות: הסבירו לילדים שלכם שהחיים שלהם גדולים וחזקים יותר מראיון הקבלה הזה, ומדובר בסופו של דבר בראיון קבלה לתיכון. זה לא שאם הם לא יתקבלו הם יגורשו מהארץ לאוסטרליה. זה הזמן לדבר על עשרות המצליחנים של העולם שעברו חוויות של דחייה ולמרות הכול הגיעו למקומות הגבוהים והמשפיעים שלהם. איך שלא מסתכלים על זה, רק ראיון קבלה. זה הכול.
2.שפת גוף. מראיינים שמים לב בעיקר לשפת הגוף. מומלץ להסתכל למראיינים בעיניים, לא לברוח מהמבט שלהם ולא לשדר מסר הססני ומבולבל. אנשים נוטים לקשר בין ישיבה זקופה ובטוחה לעמוד שדרה, ואין דבר שמראיינים בישיבה או באולפנה מחפשים יותר מעמוד שדרה איתן וביטחון עצמי.
3.דברו ברור! ראיון קבלה הוא לא הזמן המתאים ללחישות. לא הבנתם בדיוק למה התכוון המראיין? אל תהססו, תשאלו. אם נשאלתם שאלה שהפתיעה אתכם, אתם מוזמנים לומר: "אני צריכ/ה לחשוב על השאלה הזאת". ככה גם תצאו מלאי ביטחון וגם תהיו כנים. תכונה חשובה ביותר לראיון קבלה מוצלח.
4.מומלץ לעשות בבית הדמיות לראיון הקבלה. לא חייבים, אבל ככל שתעשו יותר הדמיות כך יגדלו סיכויי הקבלה שלכם, מאחר שההורים יוכלו לזהות כל מיני נקודות שמצריכות תיקון ושיפור: שפת גוף, חוסר ריכוז, קול חלש ועוד.
5.תהיו אתם, לא מישהו אחר. תזכרו שלא פחות משהישיבה בוחנת אתכם אתם בוחנים אותה. המטרה היא לא להתקבל אלא למצוא התאמה. תלמיד שיצליח להתקבל לישיבה שלא תוכל להעצים אותו בגלל חוסר התאמה בין מבנה האישיות שלו לאופי הישיבה פספס הכול. לכן חשוב מאוד שלא תנסו לשחק אותה אלא תענו תשובות כנות שיעבירו למראיינים את הדמות שלכם. כך גם אתם וגם הם תוכלו לבדוק את ההתאמה המרבית.
6.חשבו מראש איך אתם הולכים להציג את סדר היום שלכם. העלו נקודות חיוביות וחזקות באישיות שלכם ונסו לראות איך אתם מציגים אותן היטב.
להורים: חשוב מאוד לדבר עם הילדים על הפחדים והחששות שלהם. ממה בדיוק אתם חוששים? מה לדעתכם אפשר לעשות בעניין? האם יש משהו שיעזור לכם להגיע לריאיון רגועים יותר?
7.הביאו בחשבון אירועים לא צפויים שאינם בשליטתכם. יכול להיות שבאמצע הריאיון המראיין יקום כי מישהו קרא לו. עלולים להיות גם רעשים או כל מיני הפתעות לא צפויות. תהיו ערוכים לכך שייתכן שהריאיון לא ילך כמו שחשבתם. אז מה? לא קרה כלום. נסו לשדר נחת ושלווה. אתם תהיו אחראים רק למה שבשליטתכם. מה ששייך לכוח עליון הוא מחוץ לתחום שלכם. קבלו זאת בהבנה ובהשלמה.
8.התחילו לעבוד כבר עכשיו על הסדרת נשימות או דמיון מודרך. אלו טכניקות פשוטות שיעזרו לכם להכין את הגוף שלכם. ברגע שהגוף שלכם ישדר רוגע יהיה לכם קל הרבה יותר להרגיש רגועים גם בתשובות שלכם.
9.להורים: אם תרצו, אתם זכאים להיות נוכחים בשעת הריאיון. לא כולם ערים לזכאות זו. כמובן, כדאי לנהוג בחוכמה ובתבונה ולא 'להפיל' את הנוכחות שלכם על המראיין. אם אתם רואים שהישיבה או האולפנה לא בעניין, לא כדאי להתעקש. התעקשות במקרה הזה כמובן לא תגביר את סיכויי הקבלה של ילדיכם מסיבות ברורות.
01.מעבר לדיבורים על המצליחנים שלא התקבלו יש כאן הזדמנות גם לשיעור באמונה שילדיכם ייקחו להמשך חייהם. בין שתשובה תהיה חיובית ובין ששלילית, זו ההזדמנות להזכיר שהקב"ה מגלגל את הדברים כמו שרק הוא יכול, ובסופו של דבר יהיה טוב. לפעמים נראה את הטוב באותו הרגע, לפעמים רק אחרי שנים, אבל אסור לנו לשכוח זאת.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

מתי‭ ‬ומה‭ ‬לספר

אביב‭ ‬מגיע‭. ‬עת‭ ‬דודים‭. ‬והחתונות‭ ‬בפתח‭. ‬לאחרונה‭ ‬העברתי‭ ‬שיעור‭ ‬לשדכניות‭

לראות

כל‭ ‬התהליך‭ ‬של‭ ‬גאולת‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭ ‬ממצרים‭ ‬התחיל‭ ‬כשמשה‭ ‬ראה‭

תיאום מס

אלה‭ ‬רוצים‭ ‬שאלה‭ ‬יתגייסו‭ ‬ואלו‭ ‬רוצים‭ ‬שאלו‭ ‬יתרמו‭ ‬ואלו‭ ‬רוצים‭

מראה לנפש

במרפאתי‭ ‬הקודמת‭, ‬ישב‭ ‬במקביל‭ ‬אלי‭ ‬רופא‭ ‬עור‭. ‬אני‭ ‬נהגתי‭ ‬להזמין‭

רכיבה‭ ‬על‭ ‬אופניים

אנו‭ ‬נמצאים‭ ‬באביב‭. ‬התלמידים‭ ‬יצאו‭ ‬לחופשת‭ ‬הפסח‭ ‬ובבתים‭ ‬מתארגנים‭ ‬לחג‭.‬הילדים‭

לבד…אבל איתו

זה‭ ‬קרה‭ ‬בדיוק‭ ‬לפני‭ ‬4‭ ‬שנים‭. ‬מגפת‭ ‬הקורונה‭ ‬השתוללה‭, ‬ופסח‭

לא‭ ‬להקפיד

כתבתי‭ ‬לא‭ ‬מעט‭ ‬פעמים‭ ‬על‭ ‬הסכנה‭ ‬של‭ ‬הפגיעה‭ ‬באדם‭ ‬אחר‭

מי פה לפסח

שאלה: האם מי פה ללא אלכוהול צריך אישור לפסח? תשובה:

Scroll to Top
גלילה למעלה