בדרך לכותל

׳מי שחפץ לייבש את ביצת הטרור, שיקפיד מאד לא להזין אותה במזוודות מלאות דולרים!׳

ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

01
שבת מיוחדת. קולות הפיצוצים והצבע אדום לא נשמעו בירושלים, לכן אורחים רבים מעוטף עזה הגיעו לנפוש בבירה ולהתפלל אתנו בכותל. מזג האוויר האיר להם פנים. שמש נעימה ואוויר קריר וצלול הרנינו את הצעידה לכותל לאורחים ולקבועים.
בדרכי לכותל ובחזרה פנו אלי אורחים נבוכים בשאלות שונות – ׳האם העיר העתיקה וההליכה לכותל בטוחים?׳ ׳מתי מתחילים המניינים הקרובים?׳ וכד׳, עניתי בשמחה שהכול כאן רגוע. חשבתי לעצמי מה עובר בשבת על תושבי עוטף עזה, שרצים לממ״ד בכל התרעה ואפילו באמצע הקידוש. אין ספק שלמרות שהם רגילים למציאות הבלתי נסבלת הזו, הם וילדיהם נמצאים במתח מתמיד.
02
זה היה פשוט בלתי נסבל, כיצד המחבלים בעזה מתכננים ומבצעים כמעט באין מפריע כל תכנית לשיבוש חיי היום-יום לחצי מדינה ואינם חוששים מהתגובה שכוחות הביטחון שלנו מכינים נגדם.
החזרת הסיכולים הממוקדים עושים את שלהם ואני מקווה מאד שלא רק לזמן קצר. עוד אנו מדברים, כבר קמים מחבלים חדשים תחת אלו שחוסלו.
חייל האוויר שלנו בשיתוף השב״כ, המוסד, וכוחות הים והיבשה הראו הפעם לאויבים שלנו, כיצד הם מתפקדים כמכונה משוכללת ורבת חכמה ואומץ.
לצערי אנחנו מתמודדים עם אויבים שפלים וצמאי דם, שמוגדרים כתחתית האנושות. המצרים לא הסכימו לספח את עזה כי הם הכירו בדיוק איזו מאורת נחשים מסתתרת שם.
המחבלים העזתים, כמו חבריהם מחברון ומאזור שכם הם תתי אדם שחיי אנוש נחשבים אצלם כקליפת השום (בניגוד לחייל האויר האצילי שלנו, הנוקט בשיטת ׳הקש בגג׳ כדי לא לפגוע בשכנים של המחבלים).
המחבלים השפלים האלה שכל עניינם בעולם הוא שפיכות דמים, לא משנה של מי, משתמשים בילדים הרכים שלהם כ׳בשר תותחים׳, כדי להגן על משגרי הטילים. אין להם גבולות ואין להם עכבות.
03
אריק שרון בישל לנו מציאות בלתי נסבלת. הוא הצהיר שוב ושוב שאם העזתים יירו עלינו ׳ניכנס לשם ונעשה סדר׳… איזה ניכנס ואיזה נעלים. כל כניסה לעזה מעוררת מהומות בעולם ובתקשורת הזרה ויותר מכך – מסכנת את חיי החיילים שלנו. כל חייל שלנו שנהרג או שנופל בשבי חו״ח נותן למחבלים תחושה של ניצחון. כל חייל שנפצע חו״ח בקרב, גורם למחבלים הארורים לנסות ולהרוג עוד יהודים ולהמשיך ולהפריע לעורף הישראלי לקיים חיי שיגרה.
לא מעניין את המחבלים שהעורף הישראלי מספק מקומות עבודה, בחקלאות ובבניין, במשך כל ימות השנה, לעשרות אלפים מאחיהם, מורשיי העבודה מעזה ומיו״ש.
04
רק לפני כמה חודשים, בשנת השמיטה, ציבור יהודי גדול רכש מהחקלאים הערבים בעזה מאות טונות של ירקות ופירות… ׳ללא קדושת שביעית׳ ובלי להסתמך על ׳היתר המכירה׳. ייתכן מאד, שהמחבלים משתמשים עכשיו בפדיון הסחורה, שהועבר אליהם מסוחרי שביעית בישראל, כדי לייצר עוד טילים ולרכוש נשק נוסף שמיועד לחיסול יהודים.
בערב שבת נכנסתי לחנות פיצוחים בירושלים, המוכר סיפר לי כי בשעה שנשמעו אזעקות בבית שמש הורגשה חרדה גדולה גם בשכונות הסמוכות לחנותו, עד כדי כך שהחנות שלו, שבימי שישי, שבשגרה, עמוסה בלקוחות, נותרה שוממת במשך שעות רבות.
וכך שח לי בעל חנות הפיצוחים: ״מי שחפץ לייבש את ביצת הטרור, שיקפיד מאד לא להזין אותה במזוודות מלאות דולרים!״, אמר ולא יסף.
05
הזמנו את משפחתנו מעוטף עזה לבלות את השבת אתנו, בירושלים. החותן שלי לא הסכים בשום אופן ׳לנטוש את החזית בכפר מימון׳ ונשאר עם כל המשפחה לקדש את השבת בין האזעקות, לישון שינת ארעי ולהתפלל במקלט של בית הכנסת. באחת הפעמים הרבות, כשהתארחנו בכפר מימון בחג שבועות, לפני כשנתיים, בשעה שעפו טילים מעל ראשינו במבצע שומר החומות, זכיתי גם אני לרוץ לממ״ד פעמים רבות, להתפלל ואפילו ללמוד תורה עם רבים מבני הכפר במשך כל הלילה, במקלט הקדוש הזה.
השבוע ביקשנו להצטרף אליהם ולקדש איתם את השבת המיוחדת הזו, בפרשת בהר, אך גיסתי האמיצה והצדיקה הקדימה אותנו וזכתה עם משפחתה היקרה במצוות כיבוד הורים למהדרין.
תשמרו את התור שלנו, בבקשה, לאחד השבועות הבאים.
06
התקפות ההרג והאלימות של ארגוני הטרור בארץ יחד עם האלימות הבלתי פוסקת של אזרחים ערבים בערים המעורבות, היא חלק מהרמת הראש של ׳גוב האריות׳ בשכם ובג׳נין והג׳יהאד האסלאמי בעזה.
השר לביטחון לאומי, התריע שוב ושוב באומץ לב ובראייה אסטרטגית ארוכת טווח, על הצורך להשקיע משאבים בחיזוק, בשכלול ובהגדלת כוח האדם במשטרה ובהקמת משמר לאומי גדול ומשמעותי. בן גביר ביקש שוב ושוב מראשי משרד הביטחון לנקוט בצעדים יזומים להגברת ההרתעה בכל החזיתות ובהפעלת כוחות נוספים למבצעים צבאיים לעקירת התארגנות המחבלים בארץ ובעזה.
צה״ל יצא למספר מבצעים מבריקים, מוצלחים וממוקדים בג׳נין ובשכם, הרס בתים ואף חיסל חוליות מחבלים שרצחו יהודים רבים.
הפלגנות הפנימית, שמלבה התקשורת וההצגה היומית של יהודים מפגינים, חוסמים כבישים ומתקוטטים איש עם רעהו, סרטונים של ראשי אופוזיציה בראשות לפיד ושני הברקים, שיוזמים בקלות דעת מלחמות יהודים פנימיות, הביאו את המחבלים בעזה וביו״ש להעריך בטעות שנחלשנו חברתית וצבאית.
הג׳יהאד האסלאמי קרא באופן שגוי את המפה הפנימית והניח שצה״ל לא יצליח להכות במחבלים. איומי נפקדות וסירוב פקודה של טייסי מילואים, הוסיפו שמן למדורה הבוערת והחלישו עוד יותר את תדמיתנו מול האויב הרצחני שעומד עלינו לכלותינו.
המחבלים קיבלו את התשדורות המבאישות מארגוני השמאל הקיצוני בישראל וחשו עצמם בלתי מאוימים.
ההתעוררות של ראש הממשלה ושל השר גלנט, על רקע ההתרעות של השר בן גביר, עשו כנראה את שלהן. מערכת הביטחון שלנו הוכיחה שוב, בס״ד, שהיא הטובה בעולם.
שיתוף פעולה בין השב״כ, המוסד וצה״ל הביא לחיסול ממוקד של כמה מראשי המחבלים בעזה – ראשי נחש הצפע.
העוצמה של העורף, הגיבוי של הציבור, ההחלטיות של ראש הממשלה, הנחישות של שר הביטחון (שלא נטש את החזית אפילו כשנודע לו שאימו, ע״ה, הלכה לעולמה, ינוחם מן השמים), ההחלטות האמיצות של שרי הממשלה והקבינט הביטחוני, הפסקת מלחמות האגו, מקצועיות צוותי חייל האוויר וחייל הים יחד עם זרועות היבשה המצוינות שלנו – כל אלה ועוד הביאו למבצע ׳מגן וחץ׳ מוצלח ויעיל שהביא גם להגברת ההרתעה ולהחלשת הג׳יהאד האסלאמי.
יותר מאלף טילים שוגרו מעזה לעבר הערים בישראל וב״ה, אף יהודי לא נפגע מהם – ׳יפל מצדך אלף ורבבה מימינך, אליך לא ייגש׳… כל בר דעת מבחין ומבין שיש כאן יד מכוונת מלמעלה.
תודה לה׳ על הניסים הגלויים. תודה לכוחות הביטחון. תודה לשר בצלאל סמוטריץ׳ ולחבריו בסיעת הציונות הדתית, תודה לשרי תקומה (שיחד פועלים להכנסת רפורמה בכל התחומים).
תודה לראש הממשלה, תודה לשר הביטחון, תודה לחיילינו המופלאים, תודה לטייסים ולצוותי הקרקע המוכשרים, תודה לאנשי המודיעין המבריקים, תודה לשב״כ, למוסד ולכל כוחות הביטחון.
07
חגגנו השבוע 56 שנה לשחרור ירושלים ואיחודה. ערכנו תפילה חגיגית בהר הזיתים, קיימנו שיעורי תורה בהר המשחה, חברנו לצעדת ריקוד דגלים והפעם מהר הזיתים ומשכונת מעלה זיתים סובב הר המוריה מכיוון מזרח למערב.
כך מתאחדת ומתחזקת העיר שבנויה לה יחדיו, בצעידה מרנינה עם דגלי ישראל, בשמחה גדולה, בהודיה עצומה על ניסים שבכל יום ויום ובצפייה גדולה לבניין בית המקדש.
שבת שלום של המשך קוממיות וניצחון ישראל. המשך בניין ירושלים וזירוז בניין בית הבחירה.
ולא פחות חשוב – הפסקת מלחמות היהודים. ■

עוד במדור זה

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

01‭ ‬ מזג‭ ‬האוויר‭ ‬הירושלמי‭ ‬הנפלא‭ ‬הזמין‭, ‬בשבת‭ ‬האחרונה‭, ‬יהודים‭…
עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

01‭ ‬ שבת‭ ‬מברכים‭ ‬חודש‭ ‬ניסן‭. ‬שמש‭ ‬אביבית‭ ‬מלטפת‭ ‬את‭…
כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

01 שבת‭ ‬‮'‬פרשת‭ ‬פרה‮'‬‭ ‬בכותל‭, ‬כהכנה‭ ‬לעבודת‭ ‬הכוהנים‭, ‬וכהתעוררות‭ ‬לפני‭…
תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

01 שבת‭ ‬זכור‭ ‬בכותל‭, ‬היא‭ ‬חוויה‭ ‬מיוחדת‭ ‬ומרגשת‭. ‬ אני‭…
חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

01 כששרו‭ ‬של‭ ‬חורף‭ ‬נאבק‭ ‬עם‭ ‬שרו‭ ‬של‭ ‬אביב‭ ‬אנו‭…
ורק חרבונא נעלם

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭…
לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

01כשהאביב מציץ בין העננים הכותל מתמלא במתפללים. בשבת כי תשא,…
את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

01בשבת קודש תצווה, מזג האוויר המתון הזמין אורחים רבים לכותל.…
שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

01מזג האוויר החורפי אתגר את שוחרי הכותל, אך לא מנע…
בדרך להר המוריה

בדרך להר המוריה

01 המים להם חומהבדרכי לכותל, בשבת ראש חודש אדר א׳,…
משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

01שבת מברכים חודש אדר א׳. 4 חודשי מלחמת מצווה. ארובות השמים…
מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

01שבת חורפית בעיצומה של מלחמה. הרוחות יבבו במשך כל הלילה…
טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

01הדיווח על תפילות השבת בכותל מגיע אליכם , לצערי, באיחור…
בלילה‭ ‬שאחרי

בלילה‭ ‬שאחרי

01 בשבתות‭ ‬של‭ ‬מלחמה‭ ‬הכותל‭ ‬עובד‭ ‬שעות‭ ‬נוספות‭. ‬בולטים‭ ‬מאד‭…
והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

01 מה‭ ‬נורא‭ ‬המקום‭ ‬הזה‭. ‬אסורה‭ ‬נא‭ ‬ואראה‭ ‬את‭ ‬המראה‭…
ותן שיחזור שוב לביתו…

ותן שיחזור שוב לביתו…

01שבת בר מצווה למלחמה. החורף הופיע בגדול. ויולך ה׳ רוח…
Scroll to Top
גלילה למעלה