
קרן אביה, האגף לזהירות בדרכים
אבי קנטרוביץ, יו"ר תנועה כהלכה




תאונות דרכים באביב/בקיץ
כ-1,000 אנשים נשים וטף נפגעים בשבוע אחד בתאונות דרכים ברחבי הארץ. המספרים לא נקלטים ונראה כאילו אנו מדברים על אסון שאינו נוגע לכולנו, אלא רק למשפחות שנפגעו. קיימת הרגשה שהקיץ “עושה טוב” לנהגים. אין עננים, אין גשם, אין ערפל, אין סכנת החלקה, הכול נראה ברור

נהיגה בבין הזמנים בחום
אנו נמצאים בתקופת “בין הזמנים”, הנהגים הצעירים שנמצאים בתקופה זו מנצלים את הזמן לנהיגה ברכב ההורים בעיקר לטיולים. חופשת הפסח תנוצל גם היא לטיולים משפחתיים. ביום ראשון בתפילת מוסף נברך את “תפילת הטל” ונעבור רשמית לאביב הקצר ו…לקיץ. מזג האוויר מתעתע במעבר מימים קרים לימים

הליכה בטוחה בדרך- נהגים
הליכה בטוחה בדרך… נהגים בשבוע שעבר עסקנו בבעיות הולכי הרגל ובאחריותם להתנהגות נכונה עפ"י החוק ושיקול הדעת בחציית כבישים.הולכי הרגל הנפגעים על הכביש, נפגעים ע"י נהגים שחלקם פגעו בהם בגלל נהיגה רשלנית: חוסר תשומת לב לנעשה בכביש, מהירות שאינה מתאימה לסיטואציה על הכביש, ניסיון לעבור

הליכה בטוחה בדרך- הולכי רגל
בעבר הצגנו כמה פעמים נתונים המצביעים על חומרת המצב מבחינת היפגעות הולכי הרגל בכבישים ובעיקר בחופשות וב”בין הזמנים” (התלמידים ייצאו השבוע לחופשת פסח). לצערנו אין היום פעילות אכיפה בתוך הערים, והולכי הרגל מנצלים זאת ומתייחסים לכביש כאל שטח פרטי שניתן לעשות בו הכול ללא מתן

נסיעה בתנאי מזג אויר מכבידים
תנאי מזג אוויר משפיעים עלינו וגם על הנהגים האחרים. חשוב לשמור מרחק, להאט ולצפות שגם הנהגים האחרים עלולים להיפגע מהתנאים הקשים.נהיגה בגשםשדה הראיה מצומצם, הכביש חלק והראיה גם ביום מוגבלת. לכן יש להאט ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר.יש לנהוג כשפנסי אור המעבר (האורות

כך נוהגים בחורף
החל מיום ראשון 1 בנובמבר אנו מקפידים להדליק אורות מעבר בכל נסיעה בדרך בינעירונית (גם ביום), ובכך נכנסנו רשמית לחמשה חודשי חורף (עד 31 במרץ).נהיגה בחורף מחייבת אותנו להתנהגות שונה. מצד אחד אנו מודעים לתנאים המכבידים על הנהיגה, ומאידך החורף לובש ומשנה צורה ללא הודעה מוקדמת.

הכן את עצמך וילדיך לחורף
לאחר שאחרוני עולי הרגל הגיעו לביתם, התחלנו בשעה טובה לומר מיום ראשון “ותן טל ומטר לברכה”. עלינו להיערך כבר היום לחורף כנהגים וכמשתמשי דרך אחרים. גשמים, רוחות חזקות וקור מחייבים אותנו להתייחסות מיוחדת כהולכי רגל. הדריכו את ילדיכם להתנהגות נכונה על פי הכללים האלה: 1.

הכן רכבך לחורף
“כי מי נח זאת לי…”(מתוך ההפטרה לפרשת השבוע) בתפילת שמונה עשרה אנו מוסיפים, החל משמחת תורה, “משיב הרוח ומוריד הגשם”. ומיום ראשון (מתחילים בערבית של מוצ”ש) ז’ בחשון, נוסיף בתפילה “ותן טל ומטר לברכה” ונהיה רשמית בתוך “תקופת החורף”. חילופי עונות מזכירים לנו את נחיצות הטיפול

תכלה שנה ותאונותיה
בראש השנה ניצבים כולנו לבחון את נהיגתנו-התנהגותנו בשנה החולפת (מתוך השנה המלאה – חצי שנת קורונה). שנת תש"ף מסתיימת בהרגשה שלצערנו לא הגשמנו את ההבטחה לשפר את תרומתנו האישית למאבק בתאונות הדרכים. מתחילת השנה ועד היום נהרגו 223 בני אדם, שמהם 38 הרוגים בחודש האחרון ו-15

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם 2
נהיגה נכונה מכמה היבטים:איתור תקלות בנסיעהעלינו להכיר היטב את הרכב, את יתרונותיו ואת מגבלותיו, ולדעת לאתר תקלות, בעיקר בשעת הנסיעה.1. רעשיםרעשים מוזרים בעת הנסיעה הם אות אזהרה שמשהו לא בסדר, וכדאי לכבות את הרדיו ולהאזין. רעש הנשמע כחבטות עמומות יכול להצביע על נקר בצמיג. לא

שתוליכנו לשלום…
שלום כיתה א’ – הולכים בטוח לבית הספרביום שלישי השבוע חזרו התלמידים לבתי הספר לשנת לימודים מאתגרת ומלאת חששות, ואליהם התווספו כ-150,000 תלמידי כיתות א’ שהגיעו בפעם הראשונה ובהתרגשות רבה לכיתות החדשות.מומלץ מאוד לנצל את השבוע הקרוב להרגיל את ילדיכם למסלול החדש שבו יגיעו לבית

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם
נהיגה נכונה מכמה היבטים – הציות לחוק (כתבה שנייה בסדרה) בשבוע שעבר עסקנו בכשירות הנהג, ובכתבה זו נידרש לחוקי התעבורה ולחשיבותם. נהיגה נכונה מחייבת שמירה על כללים המוגדרים בתקנות התעבורה, וקיומם מאפשר תנועה בתנאים בטיחותיים ויעילים. ידוע שהרבה מהתאונות נגרמות בגלל אי-ציות לחוקים.נדמיין מצב שאין חוק

נהיגה נכונה – כשירות הנהג
בשבתות הקרובות נעסוק בנהיגה נכונה ממבטים שונים ומזוויות שונות. היום נעסוק בכשירות הנהגחובת הזהירות הכללית קובעת: לא ינהג אדם בקלות ראש או בלא זהירות או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות.אין לנהוג או לרכוב לאחר שתיית משקה אלכוהולי.הנהג צריך לנהוג כשהוא ערני וכשיר לנהיגה.הנהג

כך ננהג נכון בלילה
כל נהג מכיר את מגבלות הלילה. בחושך לא הכול נראה, ומה שנראה לא תמיד נראה בזמן ובבירור. נהיגה בלילה אינה דומה כלל לנהיגה ביום. בנהיגת לילה חשוב להיות דרוכים אפילו יותר מבנהיגה ביום, ולכן יהיה נבון לנהוג בלילה במהירות נמוכה יותר. בכל מקרה לא ניסע

חגורת בטיחות ב'
בשבוע שעבר עסקנו בחשיבותם של חגורות הבטיחות ועל החובה להיות מרוסנים גם הנהג וגם כל הנוסעים ברכב. נתייחס עתה לילדים הנוסעים ברכב. על פי החוק ילד עד גיל 3 לפחות חייב לשבת במושב בטיחות. ועד גיל 8 לפחות במושב בטיחות או מושב מגביה(בוסטר). מושבי בטיחות

חגורת בטיחות
היציאה לחופשת "בין הזמנים" מצרפת למעגל הנוהגים אלפי נהגים צעירים שיוצאים מהישיבה הממוזגת למכונית שהשמש מכה בחלונותיה, ויש מי שמרגישים (למרות המיזוג ברכב) כי הזיעה והחום "בימים חמים טרופים אלה" מפריעים (לחלק מהנהגים הצעירים) להקפיד ולחגור חגורת בטיחות המחויבת על פי החוק וההיגיון. צריך לזכור

תנו דוגמה לילדיכם: אל תחצו במקום אסור
הכביש אינו שייך להולכי הרגל; הוא שייך לכלי הרכב. מיעוט האכיפה בערים מאפשר להולכי רגל רבים מדי לסכן את חייהם בנתיב התחבורה ולשמש דוגמה שלילית לילדיהם. הורים יקרים, אנא זכרו את האחריות המוטלת עליכםבשבוע שעבר כתבנו על היציאה של התלמידים לחופשה ועל הסכנות האורבות בדרך.

הכינו את ילדיכם ואת עצמכם לחופשת הקיץ
בשבוע שעבר יצאו ילדי הגן ותלמידי בתי הספר היסודיים לחופשת הקיץ, והיא תימשך כחודשיים. אנו ההורים שמחים בשמחת ילדינו, אך דאגה מלווה אותנו בעיקר בגלל החשש להימצאות ילדינו מחוץ למסגרת, ברחובות ואף על הכבישים. נאפשר לילדינו לרכוב על אופניים תקינים בלבד וכן נקפיד שהילדים יחבשו

מתנהגים בריא בדרכים
כל נהג מכיר את ההרגשה הגופנית אחרי נהיגה, בעיקר לאחר נהיגה ארוכה ללא הפסקה ובעיקר בימים חמים. קשה קצת לצאת מהרכב, מרגישים מותשים, חשים בכאבי גב תחתון ובהרגשת התכווצות כללית. לכן חשוב להקפיד על ישיבה נכונה ברכב.להלן כללי הישיבה הנכונה:יש לשבת עמוק במושב, להרגיש באגן

מעמדם החוקי של רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים
ב'גילוי דעת' לפרשת שלח כתבנו על תאונות שמעורבים בהן רוכבי אופנועים וקטנועים והצבענו על עלייה במספר ההרוגים והפצועים אף שבתקופה הראשונה של הקורונה נסעו בכבישים כלי רכב מעטים מהרגיל. מה מעמדם של רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים? האם הם רוכבים על כלי רכב מנועי? האם חובה

תאונות דרכים באביב/בקיץ
כ-1,000 אנשים נשים וטף נפגעים בשבוע אחד בתאונות דרכים ברחבי הארץ. המספרים לא נקלטים ונראה כאילו אנו מדברים על אסון

נהיגה בבין הזמנים בחום
אנו נמצאים בתקופת “בין הזמנים”, הנהגים הצעירים שנמצאים בתקופה זו מנצלים את הזמן לנהיגה ברכב ההורים בעיקר לטיולים. חופשת הפסח

הליכה בטוחה בדרך- נהגים
הליכה בטוחה בדרך… נהגים בשבוע שעבר עסקנו בבעיות הולכי הרגל ובאחריותם להתנהגות נכונה עפ"י החוק ושיקול הדעת בחציית כבישים.הולכי הרגל

הליכה בטוחה בדרך- הולכי רגל
בעבר הצגנו כמה פעמים נתונים המצביעים על חומרת המצב מבחינת היפגעות הולכי הרגל בכבישים ובעיקר בחופשות וב”בין הזמנים” (התלמידים ייצאו

נסיעה בתנאי מזג אויר מכבידים
תנאי מזג אוויר משפיעים עלינו וגם על הנהגים האחרים. חשוב לשמור מרחק, להאט ולצפות שגם הנהגים האחרים עלולים להיפגע מהתנאים

כך נוהגים בחורף
החל מיום ראשון 1 בנובמבר אנו מקפידים להדליק אורות מעבר בכל נסיעה בדרך בינעירונית (גם ביום), ובכך נכנסנו רשמית לחמשה

הכן את עצמך וילדיך לחורף
לאחר שאחרוני עולי הרגל הגיעו לביתם, התחלנו בשעה טובה לומר מיום ראשון “ותן טל ומטר לברכה”. עלינו להיערך כבר היום

הכן רכבך לחורף
“כי מי נח זאת לי…”(מתוך ההפטרה לפרשת השבוע) בתפילת שמונה עשרה אנו מוסיפים, החל משמחת תורה, “משיב הרוח ומוריד הגשם”. ומיום

תכלה שנה ותאונותיה
בראש השנה ניצבים כולנו לבחון את נהיגתנו-התנהגותנו בשנה החולפת (מתוך השנה המלאה – חצי שנת קורונה). שנת תש"ף מסתיימת בהרגשה שלצערנו

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם 2
נהיגה נכונה מכמה היבטים:איתור תקלות בנסיעהעלינו להכיר היטב את הרכב, את יתרונותיו ואת מגבלותיו, ולדעת לאתר תקלות, בעיקר בשעת הנסיעה.1.

שתוליכנו לשלום…
שלום כיתה א’ – הולכים בטוח לבית הספרביום שלישי השבוע חזרו התלמידים לבתי הספר לשנת לימודים מאתגרת ומלאת חששות, ואליהם

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם
נהיגה נכונה מכמה היבטים – הציות לחוק (כתבה שנייה בסדרה) בשבוע שעבר עסקנו בכשירות הנהג, ובכתבה זו נידרש לחוקי התעבורה

נהיגה נכונה – כשירות הנהג
בשבתות הקרובות נעסוק בנהיגה נכונה ממבטים שונים ומזוויות שונות. היום נעסוק בכשירות הנהגחובת הזהירות הכללית קובעת: לא ינהג אדם בקלות

כך ננהג נכון בלילה
כל נהג מכיר את מגבלות הלילה. בחושך לא הכול נראה, ומה שנראה לא תמיד נראה בזמן ובבירור. נהיגה בלילה אינה

חגורת בטיחות ב'
בשבוע שעבר עסקנו בחשיבותם של חגורות הבטיחות ועל החובה להיות מרוסנים גם הנהג וגם כל הנוסעים ברכב. נתייחס עתה לילדים

חגורת בטיחות
היציאה לחופשת "בין הזמנים" מצרפת למעגל הנוהגים אלפי נהגים צעירים שיוצאים מהישיבה הממוזגת למכונית שהשמש מכה בחלונותיה, ויש מי שמרגישים

תנו דוגמה לילדיכם: אל תחצו במקום אסור
הכביש אינו שייך להולכי הרגל; הוא שייך לכלי הרכב. מיעוט האכיפה בערים מאפשר להולכי רגל רבים מדי לסכן את חייהם

הכינו את ילדיכם ואת עצמכם לחופשת הקיץ
בשבוע שעבר יצאו ילדי הגן ותלמידי בתי הספר היסודיים לחופשת הקיץ, והיא תימשך כחודשיים. אנו ההורים שמחים בשמחת ילדינו, אך

מתנהגים בריא בדרכים
כל נהג מכיר את ההרגשה הגופנית אחרי נהיגה, בעיקר לאחר נהיגה ארוכה ללא הפסקה ובעיקר בימים חמים. קשה קצת לצאת

מעמדם החוקי של רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים
ב'גילוי דעת' לפרשת שלח כתבנו על תאונות שמעורבים בהן רוכבי אופנועים וקטנועים והצבענו על עלייה במספר ההרוגים והפצועים אף שבתקופה

פני שבת נקבלה ברוגע
משפחות רבות עוברות חוויית מתח עם הילדים הנשואים והנכדים האמורים להגיע לאירוח בשבת. ממש לפני הדלקת נרות מביטים ההורים או

תאונות קטלניות של רוכבי אופנועים
בחודש שעבר נהרגו שבעה רוכבי אופנועים וקטנועים, והם מצטרפים לעשרים רוכבים שנהרגו בארבעת החודשים הראשונים של השנה. בשנת 2019 נהרגו

הרכב אינו עוצר – תקלה בבלמים
בפרשת נשא לפני שמונה שנים עסקנו באיתור תקלות בנסיעה לאחר ששמענו בצער עמוק ובזעזוע על התאונה המחרידה בכניסה לטבריה

כך ננהג בטוח באביב ובקיץ
אנו נמצאים באביב, בפתחו של הקיץ, ויש הרגשה שהקיץ 'עושה טוב' לנהגים: אין עננים, אין גשם, אין ערפל, הכול נראה

ירידה אל שולי הדרך ועלייה מהם
לעיתים קורה שאנו מוצאים את עצמנו בשולי הדרך. לפעמים מרצוננו, שעה שעצרנו להעלות נוסע או להורידו או עקב תקלה ברכב,

אפליקציית הניווט וייז – יתרונות וחסרונות
בשבוע שעבר עסקנו בשימוש המותר והאסור בטלפון הנייד. כולנו מכירים את יישומון וייז ומשתמשים בו ויודעים כי המערכת מאפשרת להתעדכן

היסח הדעת- שימוש בטלפון נייד בעת הנהיגה
נעסוק בכמה מצבים של היסח דעת ובעיקר בשימוש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה.היסח דעת בנהיגה הוא מצב שבו דעתו ותשומת

כך נתנהג עם הולכי רגל קשישים
הולכי רגל מבוגרים וקשישים נפגעים יותר מכל אוכלוסיית גיל אחרת, בעיקר בחציית כבישים. נזכור כי כולנו בדרך להיות מבוגרים וקשישים,

הנהג והרכב הדו גלגלי
לצערנו אנו שוב עדים לתאונות קשות שמעורבים בהן רוכבי אופנועים, ואף שבחלק ממקרים אלו לא היו מעורבים כלי רכב נוספים

הסכנה המסתתרת
איתור סכנות ואיומים יעיל יותר כשמחפשים אותם לפני שהם מתחוללים והופכים למציאות. הדבר נכון הן לנהגים והן להולכי רגל.הולכי

נהיגה והפרעות קשב וריכוז
נהיגה היא משימה מורכבת, ויכולה להיות אתגר של ממש לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD). מחקרים מצאו כי שכיחות המעורבות

נהיגה והתנהגות נכונה: לבלוט ולהיראות
משתמשים בדרך צריכים לוודא שיראו אותם. עליהם לבחור במקום המתאים ביותר לכל פעולה, ובייחוד פעולה מסוכנת אך הכרחית, כגון חציית

כלים בסיסיים לנהיגה נכונה בחורף
לפני כחודש הרחבנו בנוגע לנהיגה ולהתנהגות בחורף, אך מזג האוויר הסוער שליווה אותנו לאחרונה מחייב לשוב ולעסוק בנושא. גם מי

הפגיעות הולכי הרגל בתאונות דרכים
אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים הולכי רגל נמנים עם

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם: שמירת מרחק
חובה עלינו לשמור על רווח בין כלי הרכב על פי החוק. כל נהג מבין ששמירת מרחק הכרחית לנהיגה בטוחה. המרחק

האחריות עלינו: נציית לחוק
בסיום שנת 2019 אפשר לומר כי שנה זו הייתה טובה פחות מהשנים שקדמו לה מבחינת מספר ההרוגים והפצועים. בשנה זו

על אלכוהול ונהיגה
השבוע, עם סיום השנה האזרחית, פרסמה הרשות הלאומית באמצעי התקשורת כי כ-70 אחוזים (!) מבני הנוער צורכים אלכוהול, ובכמויות גדולות. אני

נהיגה בתנאי מזג אוויר מכבידים
תנאי מזג האוויר משפיעים עלינו וגם על הנהגים האחרים. חשוב לשמור מרחק, להאט ולצפות שגם הנהגים האחרים עלולים להיפגע מהתנאים

עייפות בנהיגה 2
על הסכנות והפתרונות לנהיגה במצב של עייפות. "תאונות עייפות הן רק אלו שבהן הנהג נרדם על ההגה". האומנם?! לאמיתו של

עייפות בנהיגה
"הייתי עייף בנסיעה האחרונה, נסעתי בחוסר ביטחון", "לרגע איבדתי עניין בנעשה על הכביש", "מי זוכר אם עברנו את הגשר?" (לקט

הכינו רכבכם לחורף 2
הנהיגה בחורף מחייבת אותנו להתנהגות מיוחדת. מצד אחד אנו ערים לתנאים המכבידים על הנהיגה, ומצד אחר החורף משנה צורה ללא

הכינו רכבכם לחורף
אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה בתפילת מוסף של שמחת תורה התחלנו לומר "משיב הרוח ומוריד הגשם", ומיום ז' במרחשוון

נקבל אחריות – נתחיל מבראשית
לאחר שחטא אדם הראשון הוא התחבא בתוך הגן, והקב"ה פנה אליו בשאלה "אייכה?!" אבל אדם ברח מאחריות והפסיד את גן

יצאת צדיק
בתוכנית 'יצאת צדיק' מנסים לבדוק התנהגות מקצועית ואנושית של בעלי מקצוע שונים. למצטיינים מעניקים תעודה המאשרת את התואר הנ"ל.מדי פעם

כך ננהג נכון ובטוח בישוב שלנו
בחודשים האחרונים ביקרתי בכמה יישובים בסדנאות נהיגה ובטיחות ולמדתי להכיר את הבעיות הקשורות בבטיחות בדרכים ביישובים ובדרך אליהם.יש נתונים אובייקטיביים:

כי תצא למלחמה על משתמשי הדרך האחרים בכביש
חומר למחשבה בחודש אלולהפרשה עוסקת במלחמת היצר, באדם היוצא למלחמה ומתנהג על פי הוראת יצרו. התורה נותנת לנו כללי התנהגות

כולנו ילדים של החיים
לפני שבועיים עסקנו בחשיבותן של חגורות הבטיחות ובחובת הנהג וכל הנוסעים ברכב להיות מרוסנים. עתה נעסוק בבטיחות הילדים הנוסעים ברכב.על

בין הזמנים – נהיגה בחופשת הקיץ
"שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום"שלום כיתה א': הולכים בטוח לבית הספרהשבוע יחזרו התלמידים לבתי הספר, ויתווספו עליהם כ-155,000 תלמידי כיתה א'

חגורות בטיחות
יש הרגשה שהזיעה והחום שאנו חשים בכניסתנו למכונית "בימים חמים אלה" מונעים מחלק מאיתנו לחגור חגורת בטיחות המחויבת על פי

בין הזמנים – נהיגה בחופשת הקיץ
הנהגים הצעירים יצאו לחופשה והם מנצלים את הזמן לטיולים עם בני משפחה וחברים. כעת שיא הקיץ, וחשוב מאוד להכיר במגבלות

אי אפשר לעצור כלי רכב 'על המקום'
נהגים מתווכחים מדי פעם בנושאים הקשורים למהירות כלי הרכב בשאלות כגון אלו: האומנם המהירות המרבית המותרת בארץ מתאימה לכבישים ולמרחקים

כיצד להימנע מעייפות בנהיגה
בנהיגה קל לזהות מצב עייפות כבר בהתחלת התהליך. בנהיגה אנו רגועים, יושבים בתא הנהג ושולטים ביד רמה בכלי הרכב. כאשר

על תאונות דרכים (חלק ג)
החוק דורש מכל נהג המגיע למקום התרחשות תאונה לעצור ולעזור כמיטב יכולתו. במקרה של תאונה ללא נפגעים המשטרה בדרך כלל

על תאונות דרכים (חלק ב)
בטיפול בתאונת דרכים יש לשאוף להמעיט את הנזק ככל האפשר, ולכן מאתרים את הנפגעים ומטפלים בהם. מזעיקים עזרה, ומי שאינו

על תאונות דרכים (חלק א)
בחודשי הקיץ החמים אנו עדים לתאונות קשות שבהן נפגעים רבים. ההרגשה שאנחנו בשליטה מלאה מטעה וגורמת לנו להסתכן. בתאונות השבוע

הכינו את ילדיכם לחופשת הקיץ
תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי התיכון יצאו בשבוע שעבר לחופשת הקיץ שלהם, והיא תימשך כ-70 ימים. ביום ראשון יצאו ילדי הגנים

איתור תקלות ברכב
עלינו להכיר היטב את הרכב, את יתרונותיו ואת מגבלותיו ולדעת לאתר תקלות בעיקר בשעת הנסיעה. רעשים – רעשים מוזרים בעת

בלמים תקינים. אסור להחליק את זה
לפני שבע שנים שמענו בצער עמוק ובזעזוע על התאונה המחרידה בכניסה לטבריה ועל מותם של רפאל ויהודית אטיאס ושישה מילדיהם

כבדהו וחשדהו
אנו קוראים להורים: תנו דוגמה אישית לילדיכם, אל תחצו במקום אסור, הדריכו את ילדיכם להתנהג על פי החוק ולהפעיל שיקול

הליכה בטוחה בדרך
כל התלמידים, מגני הילדים ועד לישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות, יוצאים לחופשת הפסח, אנו עתידים לפגוש את הילדים רוכבי האופניים והאופניים

גם אלכוהול ונהיגה אסור לערבב
"זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך"."חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע".הציבור שלנו, ובעיקר הצעירים, משתדלים 'להדר' במצוות השתייה

טרקטורונים
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם: הרבה כבר נכתב על סכנת הטרקטורונים, אבל שוב אנו רואים ברחובותינו שרוכבים על טרקטורון בפראות. נהג טרקטורון

תאונות חזיתיות
בשלוש תאונות חזיתיות קשות בכביש 90 נהרגו 17 בני אדם, ובהם שבעה ילדים, שני זוגות הורים, שני אחים. זהו כביש

יש הורים שלא אכפת להם מילדיהם
תנועה כהלכה | יקי פריד | אזרח שאכפת לו היה ערב חשוך ואני נסעתי ביישוב. מכונית הגיעה ממול: האב נהג;

כך נוהגים בחורף (ב')
תנועה כהלכה | אבי קנטרוביץ' | מנכ"ל תנועה כהלכה החל מיום חמישי (כ"ג במרחשוון, 1 בנובמבר 2018), התחלנו להדליק אורות

מה עדיף, בטיחות או נוחות?
תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו רכב נסע ביישוב בשמאל הכביש, כנראה כדי ‘לחסוך’ שני סנטימטרים מגובה פסי

הכינו רכבכם לחורף
אבי קנטרוביץ| מנכ"ל תנועה כהלכה בתפילת מוסף של שמחת תורה התחלנו לומר "משיב הרוח ומוריד הגשם", ומיום ז' במרחשוון התחלנו

עוד על חוסר אחריות הורית
יקי פריד| אחד שאכפת לו לא ייאמן – רכב נכנס בשער היישוב. לרכב הפרטי חלון בגג, החלון היה פתוח, ולפתע

כך נשלוט בנו וברכב בשעת חירום (חלק ב)
אבי קנטרוביץ| מנכ"ל תנועה כהלכה בעלון פרשת ראה נגענו בשלושה מצבי חירום: איבוד בלמים, האצה בלתי נשלטת והתפוצצות צמיג, ובטור

עוד על אחריות הורית
תנועה כהלכה| יקי פריד| אזרח שאכפת לו ילדים ב"מכונית אוטונומית" – בדרך משופעת וחד-סטרית ביישוב הנסיעה מותרת רק בכיוון העלייה.

תכלה שנה ותאונותיה
אבי קנטרוביץ| מנכ"ל תנועה כהלכה "אתם ניצבים היום כולכם… כל איש ישראל". בשבת שלפני ראש השנה כולנו ניצבים לבחון את

הסחת דעת וסיכון ילדים
תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו הסחת דעת גורמת למוות – זו כמעט מכת מדינה: תינוק נשכח ברכב

הולכים בטוח לבית הספר
תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו שלום כיתה אל"ף – הולכים בטוח לבית הספר "שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום…

נהיגה חסרת אחריות
תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו סיפור המעשה – במכונית נוסעת נהג אב, ומלבדו ישבו בכלי הרכב אם

שליטה בנו וברכב בשעת חירום (חלק א)
אבי קנטרוביץ, מנכ"ל תנועה כהלכה הספרות המקצועית מראה שארבעה עד שמונה אחוזים מכלל התאונות מתרחשות בשל כשלים בכלי הרכב. כשלים